Duurzaamheid — Equitone
Equitone, een producent van gevelbekledingsmateriaal in vezelcement, heeft samengewerkt met ons om een doortastende communicatiestrategie te ontwikkelen. De uitdaging lag in het helder vertalen van soms complexe technische informatie naar diverse doelgroepen, waaronder architecten, en het bekendmaken van hun duurzaamheidsinspanningen.
We hebben een krachtige contentmarketingcampagne ontworpen rond Equitone’s duurzaamheidsconcept, dat we tevens hebben vertaald naar alle landen waar het bedrijf actief is. Het resultaat is een frisse en overtuigende communicatiestrategie die zich richt op het overbrengen van heldere boodschappen naar verschillende doelgroepen.
Een belangrijk aspect van deze strategie was om architecten de benodigde tools te bieden en EQUITONE te positioneren als een authentieke en duurzame partner voor duurzame bouwprojecten.
We hebben een contentstrategie gedefinieerd en de belangrijkste duurzaamheidsthema’s van EQUITONE benadrukt, zoals circular design, light-impact construction, en radical collaboration.
We hebben ook interactieve tools gecreëerd, zoals een sustainability manifesto en material sustainability datasheets, om architecten en medewerkers concrete bewijsstukken te bieden met betrekking tot de duurzaamheid van de materialen. Dit hebben we aangevuld met een website-update, social media content, nieuwsbrieven, persberichten, advertenties en meer.
i.o. make sense